Látványosan erős 2019-es évet tudhat maga mögött a magyar gazdaság. Ha egyetlen mutatóba kellene ezt sűríteni, akkor a GDP-növekedés lenne az: az eredetileg tervezett 4,1% helyett 4,9% lehet a bővülés üteme. A kormány pedig a 2020-as évre is nagyon bizakodó, a magas bázis ellenére sem fogta vissza növekedési prognózisát. Ha pedig teljesül a kormány növekedési előrejelzése, az kényelmes helyzetbe hozza jövőre a költségvetést is.
Közel 200 milliárd forintos mínusszal zárta a novemberi hónapot a költségvetés pénzforgalmi szemléletben, ami jelentős, de nem kiugró a korábbi évekkel összevetve. A kumulált deficit pedig továbbra is kordában tartott költségvetésről tanúskodik.
Virovácz Péter, az ING Bank vezető közgazdásza szerint a friss költségvetési számok fényében a kormánynak több lehetősége is van az év vége felé közeledve.
Októberben 271,8 milliárd forintos hiányt ért el a költségvetés, amire soha nem volt még példa az év tizedik hónapjában. Az idei összesített folyamatok alapján azonban még mindig kontroll alatt van a költségvetés.
Szinte biztosra vehető, hogy új, még az idei költségvetést érintő gazdaságpolitikai lépéseket tesz a kormány. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy erre milyen mozgástere van a büdzsében.
A kormányzati szektor többlete 210 milliárd forint, a GDP 1,8%-a volt az idei második negyedévben. Gyűjtésünk szerint ennél csak egyszer volt magasabb negyedéves többlet a büdzsében.
Az előzetes adatok szerint 158 milliárd forintos hiánnyal zárt augusztusban a költségvetés. Ez kiemelkedő a korábbi évekhez képest, azonban az idei összkép nem változott érdemben.
Délelőtti cikkünkben rámutattunk arra, hogy kivételes folyamatok zajlanak az idei költségvetésben, ha pedig megnézzük az uniós projektek egyenlegétől tisztított számokat, akkor még érdekesebb számokra bukkanunk.
Júliusban 37,2 milliárd forintos többletet ért el a költségvetés pénzforgalmi szemléletben a Pénzügyminisztérium előzetes adatai szerint. Nem ez a kivételes adat, hanem sokkal inkább az első héthavi kumulált deficit.
A szokásoknak megfelelően idén júniusban is deficites volt a költségvetés, azonban távolról sem volt akkora a hiány, mint a korábbi években. Ezzel az első féléves büdzsédeficit is kiemelkedően jó teljesítményt mutat.
A 2020-as költségvetési törvényjavaslat bevételi és kiadási előirányzatai megalapozottak, a feltárt kockázatok költségvetési intézkedésekkel kezelhetőek, a tervezett tartalékok pedig megfelelő biztosítékot adnak a felmerülő költségvetési kockázatok kezelésére, így a 2020-as költségvetés hozzájárul a makrogazdasági stabilitás fenntartáshoz - állapítja meg mai közleményében az Állami Számvevőszék. A dícséretek mellett azért két óvatos kritikát is megfogalmaz a testület a költségvetés készítői felé.
Nehéz tisztán látni költségvetési ügyekben az uniós projektek finanszírozása miatt, de mi most bemutatjuk a háttérfolyamatokat.
Áprilisban 102,9 milliárd forint többlet keletkezett a költségvetésben - ismertette az előzetes adatokat a Pénzügyminisztérium. Az év negyedik hónapjában eddig egyszer volt ennél nagyobb szufficit az államháztartás központi alrendszerében.
Márciusban 141,9 milliárd forintos hiánnyal zárt a költségvetés, ezzel pedig az első három negyedéves kumulált deficit mínuszba fordult. A fő folyamatok azonban távolról sem kedvezőtlenek, sőt.
A kormányzati szektor 2018. évi hiánya az előzetes adatok szerint 934 milliárd forint, a GDP 2,2%-a volt. Az egyenleg 2017-hez képest 90 milliárd forinttal romlott, GDP-arányosan változatlan maradt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. A 2,2%-os hiányszám jobb az eredetileg tervezett 2,4%-os hiánycélnál, azonban magasabb a januárban kommunikált 2%-os szintnél.
Februárban 177 milliárd forintos hiány alakult ki a költségvetésben, ami a korábbi második havi adatokhoz képest visszafogottabb deficitnek számít. Közben az állami bevételek szépen híznak.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Nem erősítették meg az információkat.
Ismét előkerült Prigozsin neve.
"Ne hagyja, hogy kötvényalapot adjanak el önnek!"
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?